Nie da się ukryć, że o sukcesie reklamy decyduje przede wszystkim nagłówek. Nagłówek powinien przyciągnąć czytelnika i skłonić go do przeczytania reszty ogłoszenia.
Nagłówek powinien być po prostu chwytliwy, a przy wyborze nagłówka reklamy należy uwzględnić różne kluczowe punkty. Nagłówek powinien już na pierwszy rzut oka przykuć uwagę. Nagłówek powinien zawierać istotę treści, która następuje. Jeśli firma sprzedaje meble w rozsądnej cenie, nagłówek jej reklamy powinien brzmieć „Wytrzymałe meble za niższą cenę”. Ten nagłówek przyciągnie odpowiednich klientów, którzy szukają mebli trwałych, jak i tanich. Jeśli klienci, do których mają dotrzeć, należą do kategorii, która jest zainteresowanych udekorowaniem swojego domu pięknymi meblami i nie zależy im na cenie, aby uzyskać odpowiedni wygląd, wówczas nagłówek może brzmieć „Wprowadź piękno do domu dzięki meblom naszej produkcji”.
Jeśli z produktu mogą korzystać zarówno mężczyźni, jak i kobiety, w tytule należy odnieść się do obu, a pominięcie choćby jednej z kategorii jest jak utrata ogromnej liczby potencjalnych klientów. Tytuł powinien być natychmiastowym sprzedawcą produktu. Według badań, pięć razy więcej czytelników czyta tylko nagłówek w porównaniu z tymi, którzy przeczytali całą reklamę. Inwestycja jest więc bezużyteczna, jeśli tytuł nie jest wystarczająco dobry. Istnieje możliwość, że treść reklamy nie jest wystarczająco silna. Ale dobry nagłówek nadrobi to.
W nagłówku należy podać migawkę zalet produktu. To ważna cecha dobrze sformułowanego nagłówka. Klienci szukają korzyści, gdy myśli o zakupie produktu. W tytule należy umieścić słowa kluczowe, takie jak bielsze zęby, pożywne płatki zbożowe lub cudowny wzrost. Jeśli podanie wszystkich tych czynników spowodowało, że nagłówek stał się długi, należy pamiętać, aby zalety produktu były pogrubione.
Nagłówek powinien wywoływać u czytelnika pozytywne odczucia. Negatywność powinna być całkowicie wykluczona, ponieważ nie tylko tworzy negatywne wrażenie, ale także umysł nie będzie przyjazny.
Pewność swojej oferty powinna znaleźć odzwierciedlenie w nagłówku.